Bilfoto

Fotograferade för Bätte Liv igen och skulle ta ett bilfoto med mycket livsglädje i bilden. Satsade därför på high key, och eftersom det rörde sig om en klassisk bilmodell ville jag få till lite retrokänsla. Sådär nöjd med resultatet, hade jag gjort om det hade jag nog gjort annorlunda. Särskilt som trycket inte blev bra; det gick inte att använda samma papper som förra numret så det byttes mot ett som inte var lika vitt och som inte bevarade svartpunkten lika bra. Well well, shit happens.

Här är tidningen i digitalt format

corvette-2corvette-1

Vad är några smulor?

Tänkte jag skulle fånga en fågel i vinterlandskap. Och i Malmö gäller det att passa på när snön är på plats. Men inte brydde sig fåglarna om mina smulor, de stannade hellre i skydd bland träden för att vänta ut kylan. Och det gjorde de rätt i, för det var kallt att sitta still och vänta :P

bird-stakeout-test1_0006
Här planerade jag för en pippi att landa. Lägg märket till brödsmulorna jag strött i hopp om att locka en linslus.
bird-stakeout-test1_0020
Men icke. “Vi stannar hellre här i skydd och mumsar fröer. Dina smulor kan du behålla för dig själv”
bird-stakeout-test1_0001
Den här friskkusen sprang jag dock på. Men kunde han inte valt en vackrare plats?

Mer Höllviken i Skånecupen

Flickorna var också i final och spelade matchen innan pojkarna. Och jag var där, så det blev bilder på dem med. Bilderna är klippta men i övrigt oredigerade.

Bilder från pojkarnas match

Skånecupen 2014

Äntligen blev det fotografering, det var länge sen! Höllviken spelade final med både flick- och pojklag. Här kommer bilder från pojkfinalen som Höllviken vann. Som vanligt flest bilder på brorsonen Oscar. Bilderna är snabbt utvalda och klippta. Annars oredigerade.

Bilder från flickornas match