Fotograferade för Bätte Liv igen och skulle ta ett bilfoto med mycket livsglädje i bilden. Satsade därför på high key, och eftersom det rörde sig om en klassisk bilmodell ville jag få till lite retrokänsla. Sådär nöjd med resultatet, hade jag gjort om det hade jag nog gjort annorlunda. Särskilt som trycket inte blev bra; det gick inte att använda samma papper som förra numret så det byttes mot ett som inte var lika vitt och som inte bevarade svartpunkten lika bra. Well well, shit happens.
Bill och Bull på äventyr
Bättre Liv
Sportiga familjen
Helt ur form själv behöver jag röra på mig. Så fint väder gjorde det perfekt att cykla till stadion för att kolla på Victor och någon dag senare cykla bredvid Lotta när hon sprang intervaller. Kanske ska jag se till att fotografera alla familjemedlemmar i någon form av idrottsutövande? Det skulle bli kånscht ;)

Fransman på hal is
Gick en runda på Romeleåsen med min franska kompis Thomas. Jag i Lundhags, Thomas i lågskor. Nästa gång tar han nog andra skor ;) Hade med mig ett nytt objektiv, pannkaksobjektivet 40 2.8 stm från Canon. Hade lite svårt att hantera det först men helt klart ett trevligt objektiv! Thomas ställde snällt upp som modell :)













Vad är några smulor?
Tänkte jag skulle fånga en fågel i vinterlandskap. Och i Malmö gäller det att passa på när snön är på plats. Men inte brydde sig fåglarna om mina smulor, de stannade hellre i skydd bland träden för att vänta ut kylan. Och det gjorde de rätt i, för det var kallt att sitta still och vänta :P



Mer Höllviken i Skånecupen
Flickorna var också i final och spelade matchen innan pojkarna. Och jag var där, så det blev bilder på dem med. Bilderna är klippta men i övrigt oredigerade.
Skånecupen 2014
Äntligen blev det fotografering, det var länge sen! Höllviken spelade final med både flick- och pojklag. Här kommer bilder från pojkfinalen som Höllviken vann. Som vanligt flest bilder på brorsonen Oscar. Bilderna är snabbt utvalda och klippta. Annars oredigerade.


























